söndag, oktober 10

adrenalin/ avkoppling

så har mina upplevelser varit det senaste. förra fredagen gjorde jag nämligen mitt efterlängtade fallskärmshopp. upp på 4000 meter å flyg eller snarare vobbla runt i luften och fundera på vad va det jag skulle göra nu?! :) det tog lite tid att smälta hioppet och jag tror att man kan njuta ännu mer av hopp nummer 2, när nu det blir nån gång så. kanske skulle ta och gå en fallskärmskurs :) det som gällde var en liten lätt genomgång om de praktiska sakerna, samt det viktigaste: HA KUL!

in i planet sitt som en packad sill bli fastspänd, filmad, hänga utanför och bara vänta på när han bestämmer sig för att hoppa. att sedan falla 50 meter per sekund i ca: 200km/h e rätt najs ändå. när han sedan drog ut fallskärmen som faktiskt fungerade började det med ett härligt ryck sedan svävade man ner mot trygga marken i vårgårda som hade börjat bli lite kylig och ganska mörk. Vi hoppade ut ovanför molnen i solnedgången och landade i mörkret. Att rekommendera? SVAR: JA!!!!!!!







sedan har ytterligare en vecka gått och denna helg avnjöts på varbergs kurortshotell med johans familj då monika fyllde 60. avkoppling träning och bara vara. det var fantastiskt höstväder med andra ord en fantastisk helg. på hemvägen gjorde vi ett besök i Valinge hos höggravida evelina som går in i v.41 imorgon att tillägga hon väntar tvillingar så hon e rätt stor nu :)







nu är det söndagskväll och ensam mamma söker ha det gött :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar