onsdag, maj 25

Värmen är här!












Jag har tyckt det varit varmt ett bra tag men nu blir det varmare och varmare för var dag, cirkus 33 grader det är ganska behagligt särskilt om man sitter inne i AC. nu har vi ju inte suttit inne i AC och då är det varmt. jag är van vid värme, men när jag brukar befinna mig i denna hetta brukar jag ligga på en strand och när det börjar rinna nedför kinderna går jag och badar :) i flyttider som nu är det mycket som ska packas, crille och cissi har kämpat med att packa sina saker och vi har hjälpt till lite då och då för att bära. idag kom containern och det är en massa som ska in, det måste verkligen pusslas för att det ska få plats, men shit va bra det blir ändå. vi har kånkat möbler och lådor och det går riktigt bra även om man dryper av svett och nästan kan vrida ur sina kläder så går det ju bra, ganska kul faktiskt. Hoppas nu att allt kommer att få plats. Halva är nog full redan så det rullar på :) Synd bara att det inte finns AC och att den på kontoret ritkigt velat fungera under två dagar. Varmt och skönt va det alltså här.



I helgen firade vi midsommar, med massa, snaps, sång och dans. Vi var ca 20 stycken svenskar blandat med amerikaner, riktig trevlig tillställning. Repris nästa år hoppas jag! Blivit dåligt med beachdagar sen soffe va här, förra helgen hann vi liksom inte med, så ska försöka ta igen detta i helgen, woho...


En av de svenska tjejerna här har även fått världens sötaste lille bebis, jayden, va å hälsade på honom förra veckan. Imorgon blir det förmodligen liten lunch där, kan va skönt att komma ifrån containern ett tag och bara mysa med en bebis på lunchen. Även jag ska ju nsart bli faster på nytt, å va mysigt! Tänk att få en till liten gullunge att busa med :) Synd bara att de är så långt borta.

Kan även i skrivandets stund berätta att jag hatar vår ugn, för det går inte baka kladdkaka i den, antingen blir kakan alldeles för kladdig eller inte kladdig alls, klockan är nu snart 23.00 och jag är inne på omgång två av kladdkakor, blir så förbannad, för nu när jag tog ut denna som jag vaktat med själen så var den bannemig torr också, men nu får det bli som det blir. SÅ FÖRBANNAD PÅ DAGENS KAKBAK!

Nu är det även mindre än en månad innan vi åker hem och hälsar på, tjoho! SKa bli så skoj!

KRAM på ER!!!!

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder! Önskar att värmen kommer hit snart åxå!

    KRAAAM

    SvaraRadera