tisdag, maj 11

chokladbollens dag?


jag ville ju ha nyttiga goda recept, men jag behöver nog få lite fler läsare först haha.
i alla fall så råkade jag höra på jobbet idag att det var chokladbollens dag, oj vad många ursäkter jag fick då för att kunna få baka det.jag har dock inte hört någon annan som firat denna fina dag :)
det var hundra år sedan sist jag bakade de där bollarna, de blev riktigt smarriga med massa kaffesmak. de slank ner fint när hela familjen var i Dannike och kikade fotboll och åt päronen ur huset.

Dannike vann förövrigt, vilket var ett plus i kanten.
nu blir det nog snart till att krama kudden behöver fler är sex timmars sömn någon natt som det känns nu. morgonen är ju olidlig när man ska ta sig upp ur sängen. i Indien vaknade jag mellan 7-8 varje dag, åh nu är det stört omöjligt.

sov gott alla goa!

3 kommentarer:

  1. Nyttiga chokladbollar

    Recept:

    - Kokosfett
    - Dadlar; kärnfria
    - Valnötter, mandlar, pekannötter, etc. Jag valde: valnötter, cashew
    - Pumpakärnor
    - Kokosflingor, både i smet och som garnering
    - Kakao
    - Kaffe

    Fördela ingredienserna efter behag och mixa i en matberedare så att det blir en blandad och finfördelad smet. Baka ihop lagom stora bollar och rulla avslutningsvis i kokosflingor för det perfekta resultatet!

    Alla ingredienserna har ett suveränt hälsovärde och den här kokosbollen kan ätas både som mellanmål, fika eller i samband med träning.

    SvaraRadera
  2. lille Pem! jag läser din blogg! dock har jag inga bra recept.. tycker du gjorde helt rätt i att göra små bollar på deras dag!:)

    Proppen

    SvaraRadera
  3. Det där receptet bör testas!!! dadlar hmmm.... gillar jag det?
    tack för tipset!

    soffe stora bollar blev det, imorn blir det kanske en fika hihi.

    SvaraRadera