söndag, augusti 14

Att flytta!

Igår var det som sagt dags att tömma lilla lägenheten för att köra flyttlasset till mount pleasant och huset. Vi fick mycket hjälp av m-l och Lennart, vi är såklart mer än tacksamma för detta. Vi hade kört ut en del "smågrejor" resan tidigare si sådär tre lass + ett matsalsbord och lilla soffan. Ändå igår när jag och johan började plocka i resterande saker tar det liksom aldrig slut. Vi använde i princip inte en enda kartong så vi bar i plastpåsar något helt nytt, det går ju inte i överdrivet mycket. Tallrikarna var bara att bunta i hop och slänga i en kasse och det var nog inget som var sönder. Allt är inte upplockat men så gott som allt finns nu i huset. Grabbarna vi köra ett extra lass medan jag och milos började skura och feja. Nu har vi sovit en första natt på riktigt i huset, det är ju trots allt vårt hem.

Minns när vi kom hit den 10 februari i år, det var vår och jag fick bara bra intryck. Intrycken sitter kvar från första gången när vi åkte in till stan, vi visste knappt vart vi var och skulle försöka hitta en lägenhet och få oss en egen bild av stan. Vackert, så vackert! När vi efter ett tag hittade en nyrenoverad lägenhet som visserligen var lire och dyr men låg helt fantastiskt var det egentligen inget att tveka på. Där skulle vi bara bo, kärlek vid första ögonkastet. Nu har det redan gått sex månader och vi har haft två omtyckta besök och fler väntas samt en hälsa på resa till Sverige. Nu får vi se när nästa personer dyker upp?! Vi vet med säkerhet att Johans föräldrar kommer i slutet av oktober och vi vet med säkerhet att tiden går ofantligt fort. Vi vet att många vill hälsa på vilket är otroligt kul för oss :> det enda som ska stämma är att besök inte krockar med varandra :)
Nu återstår städning av lägenheten, nån som är sugen på att komma hit? Städa städa städa!!! Vi får fixa den biten en dag vi har ett tag på oss tom 24 tror jag bestämt.

Idag blir det ännu mer städa, fixa, packa upp ist för packa ner.

Igår ringde föressten min telefon AT&T tyckte jag de sa, de frågade om detta var rätt nummer vid eventuella frågor och så jobbadressen, visst det går fint svarar jag. Tulls johan ringer lite senare och frågar om ngn ringt från adt larmbolaget, att larmet gått. Nee AT&T har ringt, hjälp tänkte jag hur dåligt hör jag egentligen. Jag hade tydligen svarat att de skulle skicka en bil för att kolla till det, blev tokig när johan sa det, för inte nämnde hon ett ord om en polis. Jaha, ja johan och Lennart åkte upp med killarna. Som "tur" var var det bara vatten ännu mer vatten, nu fanns ingen parkering kvar.
Dräneringen är under all kritik någon som vill komma och fixa? Tur att det inte var inbrott och tur att jag sa att polisen skulle kika förbi, men vatten sluta regna in på lagret.

Precis skulle jag lägga in bilder, men jag får inte tag i dem från iphonen, går inte att klicka upp ;(
Måste nog uppdateras!

Vill även skicka en extra hälsning till dig Naida som flyttar till aussieland imorn. Stor kram, trevlig flygresa och ha det lovely tills vi ses.

Kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar