söndag, augusti 28

Grape stomp festival och dessertkväll

> Ja igår efter en "inte göra något morgon" förutom två misslyckade plåtar maränger, som ändå blev goda, åkte ja och två tjejer på grape stomp festival. Ligger lite utanför charleston på en vingård som jag inte minns vad den heter. Det var mysigt och mycket folk. Vi drack "vine margarithas" gott! och hade picnic med pastasallad, jordgubbar och lemonad.
>
> På vägen dit stannade vi även vid en turistattraktion, the angel oak, ett fyrahundra år gammalt STORT träd! Vackert!
> <image.jpeg>
>
>
> <image.jpeg>
>
> Jag provstampade lite druvor, mest kladdigt :)
>
> <image.jpeg>
>
>
> Man kunde även gå runt på vineyarden och provsmaka druvorna. Vi testade även olika spritsorter som tillverkas där, provsmakningen av vin får bli nästa gång.
>
> De var goda spritsorterna inte alla sex men två blev favoriter, så jag köpte med mig en lemonad sprit som var tappad på dagen. Väldigt färsk med andra ord.
>
> En mysig dag där amerikanarna hade med sig sina stolar&filtar och umgicks med varandra.
>
> Vi drog senare hem för att åka vidare till anna & och bebisen jayden 3 månader :)
>
> Nu väntar jag som vanligt på att Joe ska vakna så vi kan käka lite frulle.
>
> Ha en fin söndag allihop
>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar