söndag, november 20

minskad aktivitet

inläggen har börjat sina lite, har inte riktigt haft lusten att blogga tror jag. ska försöka få lite ändring på det, men det går i perioder.
vi har det bra här borta i den fantastiska värmen, helt galet hade ingen aning om att det kunde vara så här varmt vid denna tid på året. denna vecka har det hållt sig kring 22-25 grader inte illa för att snart vara december. däremot är det lite svårare att skaffa sig den där julkänslan, kan ju även vara svårt hemma om in snön fallit.
jag klagar inte älskar värmen som är kommer ju få min del av vintern om en månad då det är dags att styra kosan mot svedala :)
börjar allt längta lite men innan dess ska vi njuta av tiden här och kanske få lite julfeeling trots allt. folk har börjat pynta med ljusslingor och snögubbar i trädgårdarna (läs plastgubbar). innan det är dags för julens antågande så är faktiskt amerikanernas viktigaste helg nästa helg då kalkonen står på bordet och thanksgiving firas. det är den högtiden som jag tror till och med är större än julen. Thanksgiving är då man träffar sina familjer, dok får vi skjuta fram våren månad, men sedan ser jag er allt :)

igår firade jag och några vänner "friendsgiving" dock ingen kalkon utan ett knytkalas, mycket smidigt. Jag hade hand om desserten, den blev inte lika god som hemma i Sverige. man skulle ha creme fraiche men eftersom att det inte finns och om man hittar en burk kostar en liten en 40 spänn så bytte jag ut det som alltit till sour cream,njae, det blev inte lika gott denna gång. det har funkat i mat men pajen blev sig inte riktigt lik.

har ntligen fått irodningbland mina scrapsaker så nu är det faktisk bara att slå sig ner när lusten faller på. annars har jag mest ägnat dagen åt skype, wordfeud, lite matlagning och några sidor i boken i solstolen på altanen. 25 grader :)

men om en månad andas vi en något kallare luft, tjoho, HEJ JULEN!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar