fredag, november 4

Slappisfredag

Så slapp att jag inte ens orkade gå på den så mysiga art-walken, tur att det är en ny nästa månad :)
Kanske börjat vänja sig lite mer med att det är tomt i huset igen, men det känns konstigt vill jag lova. Det var toppen att ha er här, hos oss.

Förra helgen blev det ju en ganska så lång och underbar road trip, där vi kollade in countrystaden Nashville, vi kollade in de gamla barerna som Cash mfl. hängde på, vi var på det stora country museet där  vi bland annat fick se Elvis "lilla" bil med manga detaljer i 18 karat guld och aven hans piano som han fick av sin fru vid ett tillfälle som var målat i bladguld, heter det så?
De hade nog en del pengar om man säger så. ledsen att det blir lite särskrivning, kanske mer än vanligt beror på att här särskrivs allt och när det ska skriva på engelska skriver jag ihop och så tvärtom nu när jag skriver på svenska.

En NHL match blev det också där svensken Patrik Hörnqvist gjorde mål och vårt lag vann med 5-3 :)
Jag är inte super intresserad men en kul grej helt klart, sport och musik är liksom hur bra som heslt jämt.

Efter att ha sett den lillastaden som jag nog trodde skulle vara större åkte vi vidare mot Lynchburg i Tennesee. Där den berömda Jack Daniels Whiskeyn tillverkas. Där fanns det betydligt fler och godare sorter att välja på än den enda som säljs i Sverige. Jag gillar inte whiskey men det var Johans utlåtande, han är tydligen en single malt kille annars.
Jack Daniels själv började sin karriär vid 7 års ålder inte illa.
För er som kanske är intresserade använder de sina tunnor/ fat en gång ENDAST därefter säljs de till Scottland där det tydligen duger att återanvända de.

Å så blev det ett stop i Atlanta, där vi strosade i Olympiaparken från OS 1996 och sedan besökte vi coca-cola museet, väl värt ett besök. Man fick testa ca: 65 olika sorter av deras drycker, vissa mindre goda.
I förrgår var det dags att köra dem till flygplatsen igen :(
De avslutar sin USA vistelse i NYC :) denna underbara stad, är lite sugen på att aka dit i slutet av denna eller början av nästa månad men florida och lite mer värme lockar kanske mer. Kanske blir det inget alls, vi får se.

Nu är även våran toalett fixad och jag hoppas verkligen inte att några ormar eller råttor tittar in hos oss. I  denna fixar vecka har vi även hunnit med att serva vår bil.

Efter att ha skypat med mamma och pappa nu så blir det nog lite vin och kanske skavlan.









trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar