lördag, februari 14

finbesök :)

Igår var en ledig dag så hann med en hel del. För det första sov jag ut ganska väl trots att jag ställde klockan. Sedan åkte jag till dannike för att damma av mina gamla längdskidor jag hittade dock inte rätt skidor, så kan nog behöva inhandla nya, men det får bli under rean för det där är et oförutsedd utgift haha. Tanken var att jag och mitt finbesök skulle åka skidor på lassalyckan eller borås skidstadio, men det var tävlingar nästan hela dagen så vi får helt enkelt se. Jag och mamma åkte sedan för att hälsa på och fika lite hos farfar i HIllared, därefter stog det Café Viskan på mitt schema där jag träffade lilla karin som var på besök från sthlm, velina på besök från Varberg och Naida och soffe hann jag bara säga hej till. Lunchen bestod av bakad potatis med currykyckling *mums*
Sedan gällde lite snabb shopping och lägenhetsstädning haha.... var ju tvungen snygga till det innan Johan kom. Det tog sin tid legat på latsidan. Mittenrummet som i ca:1 månad vart full av scrappsaker är nu städat :) skönt att slippa se det jobbigt att ta fram grejjerna.

Jag och soffe lagade kvällsmat mycket gott, ett tips till den som gillar tacos men i en annan form.

Formfranska
Bred smör på
På med tacoköttfärs
därefter ev. lök och paprika men höjdaren är berneisåsen kan inte stava haha
å så ost på toppen in i ugnen till osten smält och brödet blivit lite frasigt.
Avnjut den goda kvällsmackan med ett glas cola haha....

HJämtade Johan och sedan var vi framme på 25-årsfesten hos Håkansson vi 22.30 ungefär. där blev det en kontig pakt i form av att vi blev ca: 8 stycken som sa att vi ska åka vasaloppet 2010. Jag var och är fortfarande väldigt skeptisk men visst skulle det vara kul.
Spännande.......hem kom vi sent Johan sover fortfarande jag kollar slalomen älskar att se skidor på TV, jag har väntat på solen och nu är den här :)

Nu får vi se om vi kommer på ngt kul att göra när det kanske inte blir skidor :(
Ha en underbar alla hjärtans dag ta hand om varandra massa kramar

1 kommentar:

  1. Hur hann du me allt detta på en dag??? Verkligen bra jobbat! hehe, jag hade en kanonbra dag och tog det lugt (vilket just nu betyder att jag springer runt i lägenheten som en tok och försöka få lite ordning!) ;) Hoppas vi ses i veckan, det var alldeles för längesen sist! Kram kram

    SvaraRadera