lördag, augusti 29

det va det, det

japp då var besöket i stockholm fulländat. I torsdags bar det av till Stockholm med klassen, fullspäckat schema. Stop ett på Rasta i Nyköpingsbro, så nöjd med att några av oss tog oss i kragen å käkade på seven eleven i stället :) Hörde inte en enda en som var nöjd med maten på själva restautrangen nämligen. Pengar sparade vi med som vi i stället kunde shoppa för :)
Stop 2 blev Sickla köpkvarter i Nacka, där vi gick rundvandring och fick höra lite historia, sedan shopping, mycket roliga butiker var det. Där fanns också ett lekland där vi fick testa en rutchbana, den stupade rakt ner i 80 grader, benen skakade, några i klassen åkte efter många om och men. Jag tvekade länge, några småkillar sprang runt runt och hann åka 5 gånger innan jag ens satt mig på kanten. Det var mycket tvekan, men sedan tänkte jag på att jag har ju för faan hoppat bungy två ggr å då var det 134 meter respektive 80 så hallå detta är en lite rutchbana. En liten söt 4 åfig flicka sa att det inte alls var farligt så jag var ju tvungen, trodde jag skulle slå ihjäl mig men det var inte så farligt hihi. benen skakade i tio minuter efter. puh! När bussen sedan åkte mot vårt grymma vandrarhem på Fridhemsplam var det mycket onda blickar å långa fingrar mot vår buss, då vi åkte i den svarta elsborgsbussen klädd med spelarna utanpå. Woops! Den skulle inte stå parkerad i stan inte, den var tvungen att gömmas.
På kvällen hivade vi lite vin och var ute och åt allihopa mycket trevligt, tapas på ngt ställe på söder. Kvällen avslutades sedan på café Opera, var lite skeptisk redan från början och jo det var inte mitt place to bee haha.
Vi blev väl kvar i 45 minuter kanske, njae det var inte skoj, dålig musik, inte kunde jag ju gå fram å önska en schlager i alla fall eller någon annan gammal goding som "en sån karl i alla fall." Vi blev inte långvariga utan återvände tillbaka vi halvett och kunde sova några timmar innan en underbart god frukost för att vara avndrarhem, det var ju som ett hotell fast utan toa på rummen. Nästa anhalt var sedan Formexmässan, gissa om jag ville köpa allt där inne, men man fick inte handla något om man inte hade en butik och så här i efterhand var det nog ganska bra haha. Mycket att se på benen värkte och ögonen var ganska så trötta. Bussresan hem innehöll två filmer sedan blev det nästan bums i säng när man kom hem. Nu en ny dag, med shopping, 25-årsfest wiiiee!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar