tisdag, november 17

varför har dygnet inte fler timmar?

det är en fråga jag ställer mig ibland eller varför har man inte tre dagars helg samtidigt som man har samma lön förstås för er som jobbar då. själv söker jag jobb eller snart i alla fall det går inte fort alltid suck*
försökte hitta lite intressant fakta hur mycket en människa i genomsnitt sover, äter, tittar på tv, skrattar, gråter osv. men hittade inget bra får leta vidare. idag har jag i alla fall fått lite gjort rensat en garderob, lagat mat och lyssnat på winnerbäcks senaste skiva. bäst att lyssna in sig lite inför torsdagens konsert i boråshallen wiiieee. det var längesedan vi bokade å nu är dagen snart kommen jippi!
försökte även ta vaccinet idag men eftersom att jag var där vid halvfem var det såklart redan slut, så får man svinis får man väl den nu. nästa gång att komma var fredag eller nästa vecka, men med risk för att bli sjuk och missa skojsigheterna i helgen så avstår jag nog fredagens doser, nytt hopp på måndag. tillbaka till dygnets timmar, jag vill ju hinna med en hel del på mina dagar men lusten och orken finns inte alltid så därför är jag nöjd över att ha fått ordning på lite papper och en hel garderob, kanske blir det ett nytt litet projekt imorgon snart får man ju faktiskt ta fram stakarna *) sånt myyyyys!

när jag kommer in på tid så innebär det att jag även vill ha tid för att scrappa det har vart dåligt med det det senaste, någon som är sugen snart? Johanna, tessan, soffe, kaj, naidur???? vi kanske kan få ihop en liten pysseldag. behöver få till lite julkort förstår ni.

nu ska jag ta vara på lite tid genom att vem vet kanske sova snart ögonlocken är inte nådigt tunga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar