måndag, november 30

en första advent i toppklass

i fredags styrde vi bilen mot stockholm jag å min kära godingar. fyra timmar tog resan sedan var vi framme i Vasastan där johannes och karin numer bor. de hade adventspyntat å stäminingen var på topp, vi bjöds på tapas, snackade medan robinsson hördes i bakgrunden. det var trötta ögon som sedan slocknade i soffan och på madrassen, fredagar är ju fredagar men man vill inte gå miste om de genom att sova så därför var vi vakna ganska länge. en härlig frukost i lördags sedan en heldag på stan med shopping och en härlig lunch. återigen trötta flickor men vem piggas inte upp av glöggprovning, pepparkakor med ädelost, vin goda drinkar och underbar mat.
johannes stod vid spisen serverade drinkar och glögg på löpande band. det bjöds på lammstek med potatisgratäng och rödvinssås. lammstek var något nytt för mig och det var godare än vad jag väntat dock föredrar jag kalv eller nöt framför lamm. men joppe vilken middag du gjorde till oss tjejer, 5 av 5 stjärnor får du minsann :)
med vin och drinkar i kroppen ville benen ut en sväng och det blev en trevlig bar i närheten eller det låg i alla fall i närheten på vägen hem, karin valde inte alltid samma väg vilket resulterade i diverse omvägar haha.
igår var det ytterligare en härlig frukost och sedan var det dags att lämna huvudtsaden, värdparet för ett stop på ikea i linköping där vi frossade i köttbullstallrikarna och allt roligt krafs. 800 kr fattigare var då!
hemma väntade johan och vi kikade lite tv samtidigt som jag gjorde min adventsljusstake som inte har fått några siffror ännu. de har nämligen vart slut överallt som tur är vet jag ju att vi har fyra adventssöndagar. nu borde det städas här hemma men vet i fanken om jag orkar. var å handlade innan bland alla andra och lagat mat, inte bra att bli stillasittande i soffan inte.

Glad första advent allihop!
Min var underbar!

2 kommentarer:

  1. Men shit.. jag kände inte igen dig ju. Brunett nu=) Super snyggt!!! Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Hanna - shit vad snygga ni är i håret allihopa! :-)

    Hoppas ni mår bra, måste försöka ses snart. Nästa vecka får vi huset.

    Kram kram

    //Caroline

    SvaraRadera