fredag, april 15

likmask, körkort och väntan på mamma och pappa

äckligt / roligt / tråkigt På jobbet häromdagen ramlade det ner någon lite vit mask på cissis skrivbord, jag hörde att hon nämde det men tänkte inte mer på det. senare på eftermiddagen kom en snubbe från typ nticimex eller nåt. han frågade hur de såg ut osv. cissi förklarade, jag så hans min? när han sa, really? jag kände att detta är nog äckligt. han klättrade upp på lilla stegen och visst där låg en råtta med likmaskar, det kryper i kroppen när jag tänker på det. jag gick ut, han fixade bort råttan och maskarna och idag tänkte jg bara lite på det där taket. hoppas ingen mask eller råtta ramlar ner sådär. för fyyy faan va äckligt. ödlor vänjer man sig vid, de gör jag däremot inte med maskar, ormar osv. i torsdags kom äntligen våra social security nummer, det tog sin tud sisådär sju veckor, när man väl har de kan man fixa en del. tex. att ta amerikanskt körkort. så idag under fredagen åkte jag och johan till department of motor vehicle. som på alla myndigheter här, är det en kö, till, kön som leder dig till kön som leder dig till papper nummerlapp och en väntan..... när vi väl kom in, var det ett syntest som skulle göras och betalning ske. $2 för uppskrivning :) uppskrivningen skedde som i sverige på datorer, har ju även hört från er lite äldre, då gälde pappersprincipen :) ett gäng frågor som skulle besvaras om eller när man klarat skrevs man upp för uppkörning, alltså du sätter dig ner på en ny stol i väntan på uppkörning. johan va först ut och när han kom tillbaka hade jag ju mitt kvar som tur var gick ju det bra också. innerst inne vistte vi väl att vi skulle klara oss men lite nervösa var vi allt. vissa av frågorna är lite kuggisar och jag är inte helt van vid de enkelska termerna på vägen. nu har vi vårt papperskörkort i väntan på de riktiga. vad gäller dagens besök är det uppskjutet då vädret orsakat tornados och inställda flyg så mor och far befinner sig just nu i chicago, hoppas de kommer imorgon i alla fall. massa att hinna med ju. håll tummarna för att allt går bra nu och att tornadosarna far åt pipsvängen. redan nio människor dödade. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar