söndag, oktober 2

Utföykts helg

Vi lämnade jobbet lite tidigare i fredags för att dra mot Charlotte och Ikea. En bilresa på knappa fyra timmar. Vi bodde på ett hotell som visade sig ha en superfrukost. Inte hört till vanligheterna innan. Det låg även nära tre shopping mall vi hann med ett. Det var snabbshopping som gällde hade bara två timmar på oss. De hade Hollister vilket var en lycka då det i te finns i Charleston.

Lite shopping och sedan två dödströtta själar som laddade inför Ikea. I alla fall jag :)

Denna gången hade vi turen att inte bli av med vår vagn. Vi gick varvet fyllde vagnen på nedervåningen och jag glömde min mobil vid tyget.

När vi lämnat första rundan i bilen var det dags för mat, jag skulle ta upp min mobil för att kolla måtten. Ingen mobil där inte.... Hmmmm inte panik. Jag måste glömt den vid tyget var min första tanke. Johan ringde den och vi kunde hämta ut den :) ingen större skada skedd alltså. Vi åkte gem med en överfull bil. Denna gång blev inte resan lika dryg som sist då vi kom hem runt 2 på natten.

När vi rullar in på Bent Tree lane och upp på vår gargaeuppfart ser vi att garageporten är öppen. Det är kolsvart ute och jag blev skitskraj. Vi gick igenom alla skrymslen och vrår. Hittade inga banditer och inget var försvunnet va vi kunde se. Men det var obehagligt. Vet till 100% att den var stängd när vi åkte i fredags morse till jobbet! Den porten lever sitt eget liv eller så har någon vart inne i huset. För den lilla garageöppnaren vi har fungerar inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar