måndag, oktober 24

Sverigebesök och stop i toan

I fredags kom vårat Sverigebesök närmare bestämt Johans familj och idag har de börjat piggna till på riktigt,  jetlagen har med andra ord gett vika.  Vi har tagit det lugnt i helgen och strosat i staden och njutit av vädret.

Vet inte om jag nämnt toastoppet på en av toaletterna i fredags hade vi en rörmokare hä och han sa att det var värre än han trott. Han kröp under huset och såg att rören låg på marken, vilket i sin tur kunde leda till att snakes, rats etc. kan sticka upp trynet i holken. Som att inte jag tänkt på det redan tidigare utan att veta att röret är sönder. Han har vart fullbokat och har därför inte kunnat iordningställa det ännu, vi väntar.

I natt sov jag gott till kl. 01.00 då jag hörde ett ljud, det var ett plaskande och jag fick självklart för mig att det var något i toastolen. Fick panik, hatar djur som inte är snälla husdjur. Jag väckte Johan och sa att det är något i toaletten men innan han vaknat till liv hade det slutat plaska, så han trodde självklart inte på mig. Jag låg och kallsvettades och kunde väl vid tretiden somna om, men vaknade vid minsta ljud, det är så sjuuuukt obehagligt.  Innan jag hörde detta plaskande hade jag barrakerat toalocket med tyngder för att göra det svårare för otäcka saker att hälsa på hos oss. Jag har fantiserat hela dagen om hur det ligger en död råtta i holken, när vi kom hem kikade Johan och det var inget där. Det gör mig dock inte särskilt mycket tryggare då jag hörde vad jag hörde. Hoppas bara inte något kommer in i huset.





Vem vill ha nåt sånt i sin toastol????

HJÄÄÄÄLP!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar