söndag, november 30

1:a advent

Då var det äntligen 1:a advent, första ljuset är tänt och i alla fönster lyser stakar och stjärnor upp i det mörka vädret. Snön fick visst inte ligga så länge så nu är det ju mest regn tur att det inte är så kallt för då kan jag ju ha mina rosa gummistövlar :) invigde de idag de fick dock inte gå så många steg fick skjuts av Anna till träningen om inte hade jag nog legat kvar i sängen för det regnade ute.

Det var en kul men jobbig träning mycket spel och det kan behövas eftersom att vi är många nya som ska lära känna varandra. Inomhusfotboll är bra kul men när våren kommer längtar man ut då menar jag inte till det äckliga gruset, för det är den onda baksidan med fotbollen. I alla fall fotbollen hos oss då vi än så länge inte haft äran eller kanske pengar att träna i Sjuhäradshallen eller på Arenan. När jag kom hem var man ju hungrig så inspirerades av maten vi fick hos Johanna och David igår en liknande rätt. Asmycket färska champinjoner som stekta gillar jag ju dem, haricortvertes, timjan, kyckling, lök och creme fraishe och klyftpotatis oj vilken god mat det blev lagom till att Johan kom hem från sin cup.

Försöker få in Kotler och så måste jag börja öva på presentationen som vi har på onsdag. När nästa vecka är över ska jag pusta ut lite då har vi nog bara engelskaprovet kvar innan jul. Skönt :)

Hoppas ni alla haft en fin helg för det har jag trots plugg :)
Kramar

1 kommentar:

  1. Oj, vad du har vart flitig sen jag var inne sist :D Herrgud vilken underbar goding du har fått att mysa med... Tack för i lördags jag hade kanonkul! Kram kram

    SvaraRadera