måndag, september 7

Host, stånk å stön

Helgen är redan förbi, det blev en tripp till gbg med joe, mamsen å pappsen. Visserligen splittrades vi ett par timmar då mina vägar bar till shopping å mamma å pappas åt annat håll haha. Jag å johan strosade i Haga å i vasastan, haga var ju riktigt fint att strosa i. Johan tyckte även att man kunde bo där, men nja, jag vet inte trivs ju bra i Borås :)
stackars Johan, inte lätt att få mig härifrån, men vad ska jag i gbg å göra, de har inget bra fotbollslag å ännu sämre hockeylag. Kom igen va!
I borås trivs jag med min johan, mitt elfsborg, mitt HV å bhc okej att HV inte är boråsborås men det är det lag jag alltid hållt på. Jag trivs med skola, vänner, familj, mariedal å så finns ju den goaste ettåringen i denna stad, nämligen Izabelle.
Varför flytta?
Det en underbart skön vinst för herrarna i lördags å en värre förlust för vårt lag igår, så går det när man inte har domaren eller benen på sin sida. Vi får kriga de två återstående matcherna och hoppas på en andraplats i alla fall. Dagen måndag spenderades med näsan i böckerna å en massa hosta. Systrarna P var här å pluggade med mig, vi åt bullar, wienerbröd å drack en massa te. Själv fick man titta på träningen idag då hostan är förfärlig. Host host host.
Nu har jag dock fått två mirakelkurer och jag hoppas att ngn hjälper.
Den första har jag testat ett vidrigt alternativ men kändes som ett måste då apotekets noskapin är värdelös.
Whiskey blev det, en rökig å dyr en sa Johan, jag svarade med en klunk i munnen som jag lika snabbt spottade tebax, jag krävde en mildare variant vilket jag fick. Jag har nu gurglat en mun vidrigt samt svalt två klunkar. Detta är stora framsteg för en sån som mig. Kan inte dricka whiskey egentligen, men vad gör man inte. Nyåret 200? däregfter ingen mer whiskey tack! Nästa kur en mycket godare sådan, som jag fått av huskursmodern maria även mor till solstrålen Izabelle.
Koka, ingefära, nejlikor, kanelstång å så i med citron å honung låt dra en stund drick samt det doftar jul överallt :) inte helt fel så här i september.
Onda hosta försvinn!
Nu ska la jag sluta å gnälla tro det eller ej har max hostat två ggr sedan whiskeyn! Hade säkert räckt att andas in den vidriga sörjan, men nu är det gjort å jag vill faktiskt träna å spela match på söndag.
God afton allesammans eller alla å alla kanske ngn stackare som läser min sörja i alla fall.
Kram

1 kommentar:

  1. jag har läst din sörja idag:) haha... underhållande lilla du! :)proppen

    SvaraRadera