onsdag, september 23

Weekend i Paris

Helgen kan man säga var perfekt, en perfekt resa i en perfekt stad med perfekt sällskap. Vad mer kan man begära?

Har länge velat åka till Paris så det var helt fantastiskt när erbjudandet kom på tal om jag ville följa med på en födelsedagsresa dit. Ett självklart JA såklart, alltid kul att komma iväg lite och se och uppleva nytt tillsammans med i detta fall Johans familj.

Det mycket promenerande och jag hade med mig mina älsklingsskor som är helt söndertrasade, dessa köpte jag för en tjuga i Filippinerna. De är inte med tillbaka hem :( Tur att jag har ett par bruna att slita på också *)

Det promenerades alltså en hel del första dagen såg vi, Notre Dame, shoppade lite, åt en sandwich i Luxembourg Parken en stor och mycket vacker park den mest populära parken i Paris. Sedan gick, gick gick å gick vi, vi såg Eiffeltornet länge, men det tog tid innan vi väl kom fram. Men vilken vacker byggnad! Utsikten på ca:300 meters höjd var inte fy skam heller.
Konstaterade att jag inte ville hoppa bungy högst upp, tror jag har blivit lite fegare.

Promenaden gick vidare mot Champs-elysée och triumfbågen vi promenerade hela gatan, kom in i ytterligare en vacker park som hade sitt slut vid en liten miniatyr av triumfbågen. Då hade vi även kommit fram till Louvren, gigantisk byggnad. Alla dessa byggnader är så vackra. Vi åkte även dagen därpå upp till Montemarte, såg Sacre Coeur och Moulin Rouge. Det promenixades å promenixades alltså.
Söndagen självaste dagen då leif fyllde 60år, åt vi på en kinesisk restaurang. Där tillagade man sitt eget kött på en grill på bordet, riktigt mysigt.

Sammanfattningsvis en underbar helg, med mycket sevärdheter och en del shopping.

Kraaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar