tisdag, september 29

Pepptalk

Vilken underbar dag det vart idag då, det är så man känner när man haft en dag med en föreläsare vid namn Lennart. Pepptalk va ordet, för många år sedan slutade han att bli arg och lägga ner energi på att vara irriterad. Det borde många testa vi har haft honom tidigare och jag har testat vissa grejer. Som att inte bli irriterad över att man väljer fel kö på ICA eller irritera sig på alla bilister och det är inte helt lätt. Att inte bli irriterad över något över huvud taget är svårt, tycker jag i alla fall. Han kan nog få vem som helst att se lite positivare på det mesta.
  • Sedan är det även så att man ska tänka JAG KAN
  • JAG VILL
  • JAG VÅGAR
  • JAG FÅR

och inte

  • JAG MÅSTE
  • JAG BÖR
  • JAG SKA
  • INTE
  • ALDRIG

Det enda måstet VI har här i livet är att göra ett VAL. Vi väljer själva om vi ska vara irriterade, glada, ledsna osv.

Efter dagens föreläsning skulle jag äntligen gå å göpa min Iphone som skulle komma in i början av veckan. Jag kommer fram och vad står det på dörren?! Vi stänger 13.00 pga inventering. Jag utbrast i NEEEJ, sedan tänkte jag på vad han sagt nämligen: Lägg inte ner energi på det du inte kan påverka och visst jag kunde ju inte påverka att Telia stängde eller hur. Lika mycket som man inte kan påverka hur andra är, kör osv. Så jag övade för första gången idag på att skratta åt saken gå hem och så får jag ju gå dit imorgon i stället.

Lägg alltså ner din energi på det du kan påverka.

Nu ska det lagas tacos sedan ska jag på fika till Johanna vilket ska bli mycket najs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar