fredag, mars 19

en välbehövlig helg anländer

igår var en väldigt intressant dag, då tog vår lilla mamma å pappa som vi kallar dem med oss till old delhi. där skulle vi kolla in, pärlor, paljetter osv. det var verkligen som att koma tillbaka många år i tiden, denna stadsdel är ju ingen planerad så alla ledningar är ju som de är, gatorna och människorna. såg kanske fyra vita där inne i gränderna, det var skönt att gå med två livvakter då :)

det tog ca en halvtimma från gurgaon och vi åkte igenom många fina kvarter av delhi, ambassadsområdena med vackra aleer, presidenthuset, premiäministerområdet eller har de president?! haha

att parkera i old delhi hade jag inte velat gör, det var ett pussel utan dess like, det är endast den bil som ställer sig längst bk som slipper lämna sin nyckel, annars mste man göra det i fall att bilen skullebehöva flyttas under tiden. Shobhas klarade det såklart perfekt, sedanfick vi tjejr hoppa upp på en cykeltaxi å han gick bakm, så dumt...... vi kunde väl också gått, det var typ 400 meter eller nåt åmassa att titta på. där gick de med sina kärror osv. vi testade även pranatha....tror jag :) det var ett ställe ag aldrig gått utan våra indier, men det var visst hur känt som helst. men det var väldigt spartanskt :) VÄLDIGT!!!!!

sedan blev det bio och som alltid stämmer ju inte allti Indien, vi hade kollat upp tid så att det skulle passa men den hade såklart strukits. Vi fick därför gå på Golden Class cinema, och bion blev som planerat alice i underlandet, jättemysig. det var asköna höj å sänkbara fåtöljer å svinkallt. tur att man fick filtar!!!!! sedan var det typ juice, lite sånt, fjantigt men det var la bekvämt. men överdrivet med deluxe bio,men skoj att testa 3D också.

Idag har det varit en heldag på kontoret. de har lite svårt för att säga exakt vad vi ska göra, ibland fårman gissa. å när jag bad en kvinna att få hjälpa henne så hade hon inget. sedan kom det lite saker jag kundehjälpa till med men då bad hon om ursäkt för att hon la så mycket på mig. det tog ca en kvartde sakerna så det var luuuungt! det måste man verkligen säga. nu är detäntligen heeeeelg!!! å en kanonöverraskning är att vi flyttar till huset imorgon igen :) sedan blir det kanske lite turista i delhi. vi besökte ju faktiskt deras nationalmuseumigår också, museer är inget för mig men det gick väl bra,lite kul ändå!!!!

så vad händer hemma i helgen gott folk?
nu ska jag snart sovaå kleta in mig i mygga, jag hatar dem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kliar nåt djävulskt

puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar