måndag, mars 29

Turistat i Delhi i helgen

då var man tillbaka i vardagen igen efter att ha haft en toppenhelg i delhi. efter att ha solat lite i lördags så styrde vi kosan in till delhi, vi tog med oss lilla ryggan och inkvarterade oss på det billgiaste hotellet vi kunde hitta endast 70 spänn för tre pers :)

vi ägnade bara sisådär fem timmars sömn där annars hade vi fullt upp med att på lördagen träffa Karins familj, då de besöker indien i tio dagar. Vi var ute och åt, sedan styrde vi kosan till någon indisk nattklubb på ett lyxhotell. det var bväl en upplevelse i sig det var vi å alla indier :) däremot var det dyrt som bara den, indiskt dyrt alltså. då karin bekantat sig under sina tidigare veckor i indien med en del indier fixade det sig ändå. vi lämnade hotellet och kom tillbaka senare i stället. vi svängde våra lurviga till tidig söndagsmorgon och i slutet var i alla fall mina ögon mycket trötta. det blev taxi till vårt halft sunkiga hotell med mann i turban som är ganska vanligt.

vi sov några timmar vaknade av den gassande solen som brände in genom gallret, alltså inga stängda fönster inte haha. måttligt road över att gå upp fick vi snällt traska ner och hoppa in i vår hyrda bil som skulle visa oss några av delhis måsten som turist. det blev en lyckad, svettig, intressant och trött i ögonen dag. vi började med att besöka något tempel minns inte vad det hette, sedan blev det det gigantiska redfort som jag inte tyckte var så mycket att ha. kan berott på värmen och alla människor, det var aslång kö. men som vit kvinna fick man tydligen gå före alla, karins pappa och bror fick sn'ällt stå kvar i kön. Varför nu detta???? funderar om det har att göra med att turister betalar 250 rupies och indier endast 10 rupies. 250 rupies är ca: 40 spänn tror jag.

därefter var det äntligen ätdags, slurpade lätt i mig två color :)

därefter var det ett ställe kvar som jag först inte var så noga med, men det var väl värt ett besök, det var ngt sånt där hmmm, vad heter det nu??? grav typ, gigantiska byggnader för att det låg någon känd begraven där. det var mycket vackrare än red fort. därifrån tog vi en taxi tillbaka till gurgaon, beställde hem pizza hut å somnade lätt som en plätt i sängen. duschen efetr igår var helt underbar då jag hade 4 kg smuts på mig efter en dag i delhi.

idag är vi alltså tillbaka på jobbet och vi har bytt avdelning, jag är nu på designavdelningen, men hon harinte vart här idag så i stället har jag fått ringa runt till massa företag som kan bli framtida kunder för Continuum.

Vad kvällen ger vet vi inte ännu, eventuellt blir det indisk fest i delhi, annars blir det kanske en tur till ett shoppingmall, jag röstar nog för det sista då helgen har vart mer än hektisk.

detta är 20:e dagen på vift å hjälp vad tiden går. NU är det väl typ vår hemma, såg att det varit 16 grader i fredags, härligt!













1 kommentar:

  1. KUL med bilder :) Glad påsk på er!! <3
    Kram Gretan

    SvaraRadera