onsdag, mars 10

Nu har vårt äventyr börjat!

Sjävklart måste jag testa bloggennär vi har trådlöst på hotellet hihi.
Vi har strosat unt här i istanbul ikväll, kallt. att gå på klubb var inte att tänka på när alla turkar verkar vilja göra det en onsdag som denna. har inte riktigt kommit in i flowet, blir de för jobbiga måse man ju ryta till, vissa är ju så tröga. men vi skulle visst inte dra alla övr en kant. första utmaningen var att ta metron till hotellet vi bokat, behövde typ bara fråga om hjälp tre gånger haha. Inte lätt att köpa biljett ur en turkautomat.

Vi bor i gamla stan nära alla fina moskeer så väckarklocka har vi. Imorrn bli det sightseeing innan färden fortsätter till värmen. Skolarbetet blev det inte mycketmed idag, då man var såpopulär på stan.

Vi träffade en dansk turk som bott i staffanstorp, trevlig gubbe det där. Tack vare han har vi en fullspäckad dag imorgon. En far försökte även hitta en given kvinna till sin son i 40-årsåldern, vem passar inte då, om ite sofie :)

Jag själv hade behövt en ring på mitt finger det ser lite tomt ut när jag satt min, gretas å sofies tunna kompissring där.... behöver en riktig, harkel harkel.... :)
hadet fint gott folk, om det inte går att ladda upp bildr här kommer de väl på fb eller resdagboken.

Ingen som känner till problemet då bilderna blir koder och inte visas när man är så duktigå lägger upp kort.

Godnatt, från turklandet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar