söndag, mars 21

intryck

visst är det så när man kommer till ett nytt land eller stad så får man en viss uppfattning. när jag och sofie klev av planet trötta som faan i delhi för drygt en vecka sedan, tänkte jag bara hjälp!

ingen chaufför där, inga pengar, ingen riktig adress men visst allt löser sig. efter den taxiresan ville jag inte åka taxi mer, men det, tuk-tuk eller cykel är enda sättet att ta sig fram på. å nu är jag inte lika rädd, har ju bara sett typ en krock bland alla dessa bilar, människor och kor som går mitt på motorvägen.

vi försökte att själva gå över vägen en dag precis som alla indier gör, men neee det gick bara inte, vi hade inte modet. Istället betalade vi 50 rupies till en cykeltaxi som fick köra oss till andra sidan vägen, fatta att det var mycket pengar för honom för den korta biten. å vad stackarn kämpade med oss tre där bak. 8 kronor fick han för det :)

vi gjorde ett nytt försök genom att hänga på ett indiskt par, men neee inte ens då lyckades vi, kanske gör vi ett nytt försök om vi vågar.
mina intryck är förändrade i alla fall inte riktigt lika rädd nu. alla männsikor är så trevliga och vänliga. gillar indierna faktiskt :) (vissa skiljer ju sig förstås :))
idag har vi lyxat på ett fint hotell, där de hade pool, 170 spänn för en dag vid poolen inklusive buffe, billigt om det vart i sverige dyrt här, men det var det värt.
nu har vi börjat få ordning på vårt rum och dags att snart förbereda sig för en ny speciell vecka. igår gjorde vi även några delar av delhi, nån marknad med kläder smycken osv. turistmarknad typ. nej tänkte jag, klarar inte en minut till, sedan var man inne i prutandet. prutade ner ett par simpla solglasögon som han trodde han skulle få 140 spänn för till 30 kr, då var jag nöjd, men han var säkert nöjdare haha skoj för honom.

försöker febrilt att ladda upp kort men det funkar varken här eller på FB, ska testa mer. om någon nu är sugen på att se lite indier :)

kraaaam

3 kommentarer:

  1. Åå va gött det låter =) kan du ta emot mms på din telefon? Kram evve

    SvaraRadera
  2. bara till min vanliga svenska det kostar nagra spann, men ngt mms ar skoj :)

    SvaraRadera
  3. har inte lyckats oppna det annu ska testa idag igen :)

    SvaraRadera