måndag, februari 21

jetlagen är nog helt och hållet borta

ja för nu är jag bara sådär vanligt trött då och då, innan va ju kvällarna riktigt jobbiga nu behöver jag inte somna i soffan bara för att klockan blivit över nio. har haft en lugn och stillsam helg riktigt skönt faktiskt, gårdagen avslutades med en utemåltid på en liten ö här i närheten. jag kunde inte motså frestelsen från burgaren som blev ett faktum :) lovar att jag ska testa fisktacosen som även finns där nån gång, men den dagen var inte igår.
idag var jag ute på en liten löptur här i området innan jobbet då vi skulle fixa en sak med lägenhetssökandet innan vi började. en härlig liten runda och jag behöver inte vara orolig för att inte få upp flåset :) pulsen går upp varje gång jag hör ett hundskall. idag trodde jag att den stora giganstiska hunden skulle attackera mig å det var inte långt ifrån att den hoppade över staketet medan matte skrek åt honom. jag klarade mig dock och hoppas att jag slipper se den hunden mer. läste på nätet att det är världens största hund, den största just nu väger 111 kg inte så pjåkigt. Grand Danois heter nog rasen. hundarna är det enda jag stört mig på hitills i detta land å då har de ändå ite gjort något, detta tyder på att vi har det rätt bra här borta :)

efter fixandet med lägenhet åkte vi till jobbet och nu på eftermiddagen testa vi på att slå lite bollar på "driving rangen" vet inte om det är något för mig lånade cissis klubbor och tror att jag hade velat slå tvärtemot alla andra haha, precis som på minigolfen och i innebandyn. det är så mycket teknik vet inte om jag orkar lära mig det tar ju sån tid också när man är ute och golfar men visst det låter härligt.

klockan tickar och nu blir det nog sängen så får vi se om jag hamnar på rangen igen. håll tummarna för vår lägenhet nu, det är inte helt lätt, många papper som ska fyllas i.....

kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar