onsdag, september 21

Snyggingarna på vita duken

Åren Går.....
Den här mannen som för övrigt ser ut som George Cloney enligt mig, är närmare bestämt Sean Connery. Han är 81 år gammal, min slutsats blir att George kanske kommer att se ungefär likadan ut om dryga 30 år. Japp George Cloney är snart 50 år, nu tycker jag att han alltid sett äldre ut än Pitt men ändå.....


Sean, runt 80 på denna bild kanske, hittade faktiskt ingen källa.
George Cloney
Håkan Juholt född 1962 49 år

Igår var jag och såg, Straw Dog med Skarsgård och Kate Bosworth, bra film men lite äcklig i mitt tycke. Gillar inte "blunda" filmer. Ofta när jag sett en film ska jag kolla IMDB och googla skådespelare :)
Ofta har det blivit Brad Pitt och varje gång har jag tänkt, hjälp är han så gammal. Minns så väl när jag såg Thelma och Louise första gången vilken jag tror är hans debutfilm. Snygg från allra första början, sedan blev det Höstlegender, Seven, Troja och många fler. Ja, han har vart med ett tag. Igår var det så dags att googla Pitt igen. På fredag har en ny film premiär här med honom i huvudrollen, Moneyball.

Nu hade väl tiden ändå gått lite för fort, shit blir han 48 år i december. Japp så var det han är född i december 1963. Endast ett år yngre än Juholt, OJ?! Det kan man inte tro inte, men så är det och jag har nog fortfarande inte fattat det. I och med att snygga skådespelare med flera blir äldre, inser jag att jag inte längre är femton, nädå man är över 25 år nu, OJ igen. Kan nog inte riktigt släppa Pitts ålder och heller inte Seans för den delen han är banne mig över 80. Jaja så var det med det.
Brad Pitt Född 1963

Över till tv-serier, eftersom att jag ännu inte fått i ordning på att kolla One Tree Hill, Gossip Girl och andra trevliga serier, tittade jag i stället på Ensam Mamma söker som är inne på sin femte säsong. Har gillat det programmet från första början, år 1 & 2 har jag nog dock inte sett för då hade jag inte de kanalerna. Sedan har jag suttit bänkad framåt höstkanten, gillar det bättre än Bonde söker fru.

När jag idag såg avsnitt tre, såg jag att en Boråsare och Tranemobo var med, hade helt missat detta. När han pratade, tänkte jag..... Är det så jag låter eller hade han en grov dialekt bara? Brukar aldrig tänka på när vänner pratar, vilket kan bero på att man är så van vid att höra just den dialekten. Jag vet inte, men tycker inte vår dialekt är särskillt läcker. Även om jag själv gärna brer på lite extra ibland :)

Trevlig onsdag!

2 kommentarer:

  1. 1. Det räcker inte med att du är över 25. Du är över 26, ja till och med närmare 27 än 26! Gamling där!

    2. Jo, vår dialekt är ful men inte när du pratar. Då är den bara söt :)

    /Kajsa

    SvaraRadera
  2. Hejhej
    jag älskar ensam mamma söker, det har varit min egentid de senaste åren på hösten.. som tur är har jag fått med mig håkan på det nu med! tycker ju om bonde oxå ;)

    dialekten är sjukt rolig att höra på! man inser ju man pratar.. men nu kommer håkan på mig allt oftare att prata "varbergska".. hmm okej eller inte?! ha det bäst goding!
    puss evelina

    SvaraRadera