onsdag, januari 21

friska fläkten

Dagarna går men Johan förblir i Norge, har kommit in i det nu i alla fall och många många är omtänksamma och frågar hur det är, Tack ska ni ha!

När jag åkte hem idag gjorde jag en människa glad haha det är inte mycket man behöver göra, men jag vet att jag själv tidigare har uppskattat det när någon gjort det för mig. Den enda lilla sak jag gjorde var att ge min parkeringslapp till nästkommande bil. Jag har vart med om det tidigare och visst blir man glad. Jag som ger bort min lilla biljett blir minst lika glad som den som får den, det var bara en liten parentes :) Men varje dag ska man ju faktiskt göra någon annan glad eller många andra glada. ett filmtips som jag kom att tänka på då är

" Skicka vidare"
underbar fillm mycket sevärd, näsdukar ha det till hands.
Jag klarar mig ett tag till i alla fall. Har ju skolan att tänka på och idag var första gången jag lagade mat sedan han åkte, det blev en mycket god köttfärssås. Sedan var det frisk luft på grusträningen, det var lite kallt om fingrarna stundtals men nu när man är nyduschad känns det jätteskönt.
Funderar på när jag ska ta tag i städningen kom bara till köket å hallen innan så har inte nått fram till mål ännu, ett senare problem :)

Imorgon börjar jag en ny kurs, ska gå den paralellt med min andra utbildning. Vet inte om det är något för mig men ska gå dit å se i alla fall, det är en textil översiktskurs får se hur det blir och om jag har den diciplinen.
Spännande!
nu blir det lite slapp framför tv:n
Ta hand om varandra

1 kommentar:

  1. Jag tror du fyller dagarna bra! Vad gulligt med parkeringsbiljetten. När Johanna flyttat klart tänkte jag fixa en scrappträff för er tjejer...kan det vara något?

    SvaraRadera