söndag, januari 18

Gräsänka...å det är tomt

Nu var det dagen D, alltså den dagen Johan åkte till Oslo för sin praktik på ambassaden. Det ska väl inte dröja så länge tills vi cs igen, men det blev en lite tårfylld dag. Jag hälsade på mormor på lassarettet sedan åkte jag med fredrik, maria å izabelle till mamma å pappa å åt en god söndagslunch. En tråkig söndag men hoppas att 20 veckor går fort, det var ju 1,5 år sist.

Men som vår föreläsare sa, man ska lägga ner allt krut på att vara glad å positiv å inte lägga energi på att vara irriterad osv i onödan.

Lev varje dag som om det vore den sista!
Det var den mest positiva föreläsare vi nånsin haft, det var meningen att det skulle vara en dag av pepp-talk å det var det verkligen. Han är en så positiv människa han har slutat att bli irriterad på allt å alla. Han tutar inte när någon tränger sig före i bilkön, han ägnar inte ens en irriterad tanke. Jag har försökt detta i helgen, men jag kommer på mig hela tiden att irritera mig på tex. bilister. Men denna man han lägger inte ner sådan energi på något han är allstå nästan alltid glad, ibland går han och bara samlar leenden på stan, genom att själv le och kanske få ett leende tillbaka. Härlig energi hade han, att penla från sthlm till borås varje dag får en att sucka men inte han då, han förstod inte vad det var som var så jobbigt med det.

Du inväntar jag lite besök av Soffe så blir det kanske lite handboll eller kanske en film vi får se. kram till er, jag klarar det här :D

1 kommentar:

  1. hehe, det kan bli lite mycket ibland med extremt positiva människor.. (även om jag är rikszonen för att vara sån ibland) men jag blir nog lika ofta irriterad som gal ;D Scrap i helgen låter som en attans bra plan!! Jag har planer fredag kväll men annars e de lugnt... Vi kan väl höras. puss på dig

    SvaraRadera